Merci Pascale

“Merci Pascale”, een zinnetje dat het lief hier al lachend en spottend gebruikt.
Een kleine 3 weken geleden begon ik terug aan mijn gezondheid te werken. Na een periode van: geen zin in koken, uurrooster dat veranderde, misnoegd zijn omdat onderzoeken bij andere kindjes met achromatopsie toch sneller gaan dan bij ons. Soit, gewoon geen zin om iets aan die lijn te doen.

Na ons weekje weg toch weer gemotiveerd om terug wat op te letten, maar geen zin in puntjes tellen en alles opschrijven wat ik eet. In de bib een boek ontleend van Pascale Naessens om dat eens een weekje uit te proberen. Want zo zonder brood en pasta/rijst/aardappelen. Moeilijk (vooral dat brood!) te geloven.

En echt waar: geen enkele keer en geen goesting om te sneukelen tussendoor. Veel minder zin in zoet dus. Ideaal, want ik moest echt wel wat van die zoetigheid en suikers afkicken. En brood, momenteel niet zo heel veel zin in. Ik at 2 of 3 keer brood afgelopen weken. Wel moet ik ’s morgens een gevulde maag hebben en dat lukt niet met een fruitontbijt. Granola en havermout met (Griekse) yoghurt geven me wel een voldaan gevoel.

Patatten mis ik niet (ik eet dat namelijk niet zo graag). Pasta at ik toch een paar keer, maar dan enkel in combinatie met groenten.
Het enige wat ik echt moeilijk vind is meeneemlunches voor naar het werk. Een boterham was indertijd rap gesmeerd. En in de winter sla eten ligt mij minder. Daar ben ik dus nog wat naar op zoek.

Superlekkere soep: tomaat-paprika met mozzarella
Superlekkere soep: tomaat-paprika met mozzarella (uit Puur Eten 2 van Pascale Naessens)

Wat kan ik niet laten? Mijn cola light… De eerste week at ik ook elke dag een stukje zwarte chocolade.

Maar hé, je mag ook leven! Ondertussen al 3 keer niet thuis gegeten. 2 keer niet op gelet en bij de lunch met de collega’s at ik wel een superlekkere salade van gegrilde groenten (met lekker brood wel én een glas wijn).

Ik dacht in eerste instantie dat het niets voor mij ging zijn, maar door het te proberen voel ik me energieker, gezonder en verlies ik toch gewicht (op 2 weken was er 2kg af! jihaa!).

Berre was meteen enthousiast toen er taart was. Wij vonden de bosbessencake van Pascale minder lekker...
Berre was meteen enthousiast toen er taart was. Wij vonden de bosbessencake van Pascale minder lekker…
samsungs4 128
Het weekend inzetten met een gin-tonic moet uiteraard ook nog steeds kunnen!

Geniet nog van jullie weekend!
Joke

PS Het lief lacht er dan wel een beetje mee, anderzijds weet ik dat hij best trots op me is dat ik weer het gezonde pad opga.

4 gedachtes over “Merci Pascale

  1. Als je een brood vervanger zoekt, moet je de blog / boek my new roots eens proberen. Haar recept Life changing Bread, staat hier zo goed als dagelijks op tafel. Succes nog !

Geef een reactie

