15 doodgewone dingen

Nadat ik het blogboek kreeg van mijn lief probeer ik blogster Lilith te volgen. Al lukt het bloggen me nog niet zo vaak als ik zou willen. Nu voel ik me superfantastisch en gaat dat ook iets beter.
Ze maakt graag lijstjes en ééntje ervan is ‘doodgewone dingen’ die je leuk vindt.

  • De geur van een bakkerij. Je zou net wat trager beginnen wandelen of blij zijn dat er nog een hele rij voor u staat.
  • Bij het tanken het bedrag mooi kunnen afronden met 2 nullen na de komma.
  • Mijn voeten kunnen warmen bij het lief.
  • Berre die recht in mijn ogen kijkt en glimlacht.
  • Berre die recht in mijn ogen kijkt en zegt ‘mamaah’.
  • Een Criollo Dark 70% Cocoa van Neuhaus… Een intens lekkere praline.
  • ’s Nachts borstvoeding geven. Jammer genoeg niet meer, maar ik mis het zo hard. Dat waren voor mij de leukste voedingen. Het lief lag naast ons te slapen, een klein nachtlampje aan en Berre dronk zichzelf weer in slaap.
  • een ‘vers’ boek voor het eerst opendoen en eraan ruiken.
  • het lief zien genieten als ik iets klaarmaak dat hij heel graag eet (lees: fricandon met kriekskes).
  • naar Thuis kijken
  • luid ‘meekwelen’ met foute muziek
  • een dag waarop niks gepland is en die gewoon komt zoals het is
  • Rondlopen in een boekenwinkel of bibliotheek en de tijd helemaal mogen vergeten
  • In de muziekles in de klas enthousiast meezingen met de Disney-klassiekers ‘Diep in de zee’, ‘Hakuna Matata’, ‘Als je van beren leren kan’,… Heerlijk!
  • De tafel mooi dekken bij speciale gelegenheden en daar vooraf ook echt over nadenken.

En er zijn nog veel meer leuke doodgewone dingen, dus dit moet ik misschien maar eens meegeven op een ander moment.
En als ik nu zelf ook eens curieus zijn mag: Wat zijn jullie leukste doodgewone dingen?

Joke

3 gedachtes over “15 doodgewone dingen

  1. Leuk he om eens zo’n lijstje op te stellen. Ik heb ook een lijstje van fijne gewone dagelijkse dingen om m’n blog gezet. Kom gerust eens kijken………
    De geur van vers brood is zeer zeker ook erg fijn. Ruiken we hier vaak, we wonen naast de bakker namelijk.

  2. GENIETEN van de mensen hun ogen wanneer ze hun foto’s komen halen 😉
    GENIETEN van mensen die enthousiast zijn 😉

Plaats een reactie