Femmablogschool: een bron van inspiratie

Inspiratie opdoen lukt me wel, maar de vraag die ik me vaak stel is hoe ik me hierin kan onderscheiden van anderen steekt vaak de kop op.  Vandaar dat ik erg blij was toen Femma een blogschool organiseerde. Maar wat houdt het eigenlijk in, zo een #femmablogschool weekend?

Ik vond het wel spannend, bijna zoals je eerste dag naar de middelbare school. Bijleren, maar op een aangename manier in een open en gemoedelijke sfeer. Puur voor mezelf. Want dat was best wel eens nodig, even tijd voor mezelf. De dag starten met het verhaal van Anne, Marte en Heidi. Drie ferme madammen die elk op hun manier een eigen blogweg aflegden. Wat ook fijn is, is om bevestiging te krijgen in het feit dat zoeken mag. Ik blik even terug op mijn afgelegde blogweg: gestart met bakken en koken, naar ander creatiefs zoals naaien en dergelijke, naar nu vooral schrijven over mijn leven als mama. Een weg zoekend naar wie ik ben en waar ik voor sta. Naar hoe ik jullie kan ontroeren en hopend dat ik positieve vibes kan meegeven.

Deel twee van de dag: workshops. Social media, iets waar ik ferm veel over bijleerde. Een lange weg af te leggen nog? Ja en nee… Dat twitteren mijn ding niet is, dat wist ik al en met de extra info denk ik dat ik nog altijd geen fan word. Waar ik wel grote fan van ben is Pinterest. Pinnen tegen de sterren op. Maar op de blogschool kreeg ik ook de hints om daar iets mee te gaan doen op mijn blog. Dat is iets wat ik wel helemaal zie zitten.  En dan tips om nog beter te bloggen. Iets waar ik toch wel ferm naar uitkeek. Ik schafte me ook het boek ‘Make it! Blog it! Share it!’ aan. Een overload aan tips en morgen nog een dag. Geladen met heel veel info waar ik mee aan de slag kan zal ik dus naar huis gaan.

Het netwerken is ook superfijn. Het weertje zit nog goed mee, dus na de inspanning volgt de ontspanning. In Mechelen een Carolus Classic gedronken. Een lekker streekbiertje. Iets gaan eten (al was de pasta totaal overcooked en de scampi net sjieken) het gezelschap was des te beter! Ik ontmoette hier al ongelooflijk toffe en ferme madammen. Elk met hun eigenheid en eigen verhaal. Het geeft me ook weer een stuk zelfvertrouwen. Ik ben de laatste tijd vooral mama van Berre met zijn oogproblemen en smijt me helemaal op mijn werk. Maar nu word ik er weer even aan herinnerd dat het echt wel oké is om gewoon tijd voor jezelf te nemen en te genieten van alles wat op je afkomt. Laat morgen dus maar komen!

Foto by Niet zomaar Saar
Foto by Niet zomaar Saar

Met een fijn gevoel ga ik slapen. Het lief liet weten dat Berre superflink was vandaag. Dus ik ben gerust. Ik kreeg vandaag heel wat aha-erlebnissen (wat een heerlijk woord toch), vooral rond social media. Ik zal kunnen dromen straks over wat nog komen zal!

Dan zit ik enkel nog met volgend ei: Wat missen jullie nog aan of rond mijn blog?

Liefs,
Joke

8 gedachtes over “Femmablogschool: een bron van inspiratie

  1. Super dat het je zo heeft weten te inspireren! Ik zag het op Instagram een paar keer voorbij komen en dacht hoe langer hoe meer dat ik ook eens zo’n weekend wil meedoen 🙂 Wat betreft je vraag zou ik het leuk vinden om je ook wat vaker op Instagram te zien voorbij komen, maar dat kan zijn omdat ik daar gewoon zelf nogal fan van ben 😉

    • Ja, dat is een doel 🙂 We kregen een workshop smartphone-fotografie. En dat vond ik echt de maks! Maar eerst wil ik een nieuwe smartphone met goede camera (bijna feestdagen… 🙂 ).

Geef een reactie

