De laatste van 2014

Nu we het hier toch hadden over laatste keren in het vorig bericht, brei ik er gelijk een vervolgje aan.
De laatste dag van 2014. Wat een jaar! Het beste van mijn leven totnogtoe!

Wat sprong er voor mij dit jaar allemaal uit?

Met stip bovenaan: de geboorte van Berre. Vroeger vond ik het altijd wel fantastisch als er een kindje geboren werd, maar snapte die trots en stoefmomenten van ouders niet als hun kind iets kon. Logisch toch? Bwa, niet allemaal zo logisch. Als ouders vind je dat écht een wonder. Na het dipje toen we te horen kregen dat Berre nystagmus had was dat ineens elke vooruitgang nog grootser voor ons. Het gaat goed nu met hem. We genieten en staan er niet teveel bij stil. Eerst wat feestjes houden en eens na zijn verjaardag zien we wel.

Voor mij ook belangrijk was het slagen van de borstvoeding. Het was een droom om 6 maand exclusief borstvoeding te geven. Dus enkel en alleen borstvoeding. En het lukte! Wel ben ik zeer blij dat we prenatale lessen volgden bij vroedvrouwenpraktijk De Bron. En ik las ook wel wat boeken en haalde info via La Leche League. Al moet ik eerlijk toegeven dat zij voor mij soms te extreem zijn. Maar toch kreeg ik er heel erg veel tips. Ook een vroedvrouw aan huis laten komen was wel een meerwaarde voor de onzekerheid die ik soms had. Berre heeft tot zijn 11 maand aan de borst gedronken. Vanaf 7,5 maand gaf ik ook kunstvoeding, omdat ik op het werk niet wilde afkolven. En de laatste maand wou hij enkel nog ’s nachts drinken aan de borst en nu slaapt hij redelijk goed door ’s nachts. Het afscheid nemen was niet makkelijk, maar het ging stap voor stap en ik wil mijn kind niet pushen. Ik heb er alvast van genoten. En ik hoop dat als er ooit een volgend kindje komt, het jaar toch te halen 🙂 Een mens moet dromen hebben in zijn leven, nietwaar?

En waar ik ook dubbel zoveel van geniet is van de kleine dingen. Een dagje (of zelfs maar een paar uur) op stap met het lief.
We gingen dus inderdaad naar Brussel, maandag. Die Primark die ben ik niet binnen geweest hoor. Ik garandeer u dat er zeker meer dan 100 mensen stonden te schuiven. In van die hekkens met security. Ik vond het precies gelijk de koeien die gedreven werden van de wei naar de stal. Geen zin in. Als die hype voorbij is zal ik nog wel eens naar diene Primark gaan. Maar het was genieten, beetje wandelen en kuieren in Brussel. De gebouwen van het lief zijn werk eens gezien. En geshopt, mensen gekeken, iets gegeten. Gewoon gezellig.

Gisteren kreeg ik trouwens nog een kaart van Secret Santa. Dit keer een hele leuke van Liesbeth. Haar blog is zeker ook de moeite waard. Ook een mamablog en zoveel meer 🙂

Ik geef u ook graag nog wat beelden mee van de laatste dagen:

Berre en de tablet – ‘de jeugd van tegenwoordig’

Berre in de plooibox – ‘boos zijn als we hem er uit halen’

zicht over Brussel

Berre wil zelf eten

Berre op zijn hobbelpaard – ‘in de eerste sneew… of toch bijna’

 

berre_tablet


Berreke

 

Brussels

 

zelf eten

 

p1100901_c7c9

Aan ieder een prettig eindejaar en een knallende start van 2015!

Joke

Een gedachte over “De laatste van 2014

Geef een reactie

