bloemschikken: kerststuk

Bloemschikken, het klinkt misschien oubollig, maar dat is het toch niet altijd. Ik volgde een workshop samen met mijn mama. Zij doet dat geregeld eens. Een tafelstuk voor Kerst. Het werd toch wel een modern stuk. En wie heeft er nu niet graag bloemen in huis. Nog blijer was ik toen ik vernam dat we met orchideeën zouden werken. Een prachtige bloem en ik had er nooit bij stilgestaan om die te gebruiken in een bloemstuk.
Rosanne van de Potterije begeleidde ons in het maken van het stuk. De Potterije is trouwens een bloemenwinkel én een winkel voor patchworkliefhebbers. Mijn mama verslijt veel van haar vrije uren (die ze eigenlijk niet zo veel heeft) aan patchwork. Zo maakte ze al een heel mooie plaid voor Berre. Maar dat is niks voor mij. Zoveel geduld heb ik niet. Voor een plaid vind ik het wel leuk, maar om gewoon aan de muur te hangen is het trouwens minder mijn ding. Maar over kleuren en smaken… u kent het wel.

Het bloemstuk dus. Het lief vond het er veel beter uitzien dan verwacht. Allé, het siert hier mooi op de tafel en hopelijk blijft het nog even mooi 🙂

orchidee002

 

orchidee001

 

Fijne feesten!
Joke

 

 

Een gedachte over “bloemschikken: kerststuk

Geef een reactie

