aanloop naar Kerst

Een drukke week achter de rug. Maar daarom niet minder leuk 🙂 De drukte net voor de kerstvakantie. Elk jaar opnieuw. Alleen vorig jaar niet, maar toen zat ik thuis met een dikke buik me afvragend hoe mijn baby eruit ging zien.
Vorige week zondag naar de winter Efteling. Schoon, heel schoon. Alleen jammer van het weer. Als Berre groot genoeg is (lees: een jaar of 4 à 5) gaan we nog wel eens.
Ook nog vorige week: een extra vergadering die ik vergat en op het laatste moment nog een regeling moest vinden om Berre op te halen, naar de hogeschool, het lief voor 2 dagen naar Parijs voor het werk, afwerken van de kerstrapporten, een gezellige tupperware-avond, de kerstboom zetten en een fotoshoot met het ouderlijke gezin (zonder lief en kind). En bovenal: Berre werd 11 maand! Och jee, het gaat veel te snel. Nog maar 1 maand, 1 maand en dan is hij 1 jaar! Al een jaar bij ons. Het is echt waar, als je een kind hebt dan gaat de tijd precies dubbel zo snel!

11maand

 

 

 

 

 

P1100813efteling_wij

 

 

 

 

 

 

Ben dat gelijk niet meer gewoon om zoveel te doen te hebben. En het huishouden, dat blijft er rustig bij liggen. Och ja, volgende week is het vakantie en dan komt dat wel in orde. No worries! 🙂

We zijn content gelijk het loopt. Nog 1 weekje en dan 2 weken vakantie. De kerstvakantie is altijd een drukke vakantie, maar ook een heel leuke. Familietijd, feesten met de vrienden, shoppen,…

De cadeautjeszoektocht moet nog beginnen. Alleen voor Berre hebben we de cadeautjes al. Het is toch supergemakkelijk voor een kind. Voor de kerstvriend moet ik nog eens goed zoeken. Je krijgt een naam (een leuke hoor), maar dan zit je eens te surfen naar originele dingen en dan kom je net dat tegen dat toch zo goed bij iemand anders past. Maar ik ga zeker iets vinden hoor 🙂
Voor het lief, dat weet ik nog niet. Wellicht vraag ik het hem wat hij wil. Of we gaan samen shoppen.
En ondertussen doe ik ook mee aan de Secret Santa van Tess. Ik deed al enkele keren mee. We kregen onze namen en nu kan ik aan de slag. Dit jaar geen cadeautjes, maar gewone brievenpost voor 3 bloggers. Natuurlijk geen gewoon simpel kaartje. Ik moet nog aan het knutselen beginnen. Twee van de drie vind ik heel gemakkelijk. Een derde veel moeilijker. Ik zal ook wel iets vinden.
Ondertussen ontdekte mijn lieve collega die ik mocht verwennen ook wie de adventskalender voor haar in elkaar had geknutseld. Ze is er blij mee. En dat maakt me gelukkig. Ik ben een gever, liever dan een krijger. Wat niet wil zeggen dat ik niet graag cadeautjes krijg natuurlijk. Maar ik vind het zo leuk om iets persoonlijks te geven. Vooral als mensen er blij mee zijn uiteraard.

Jullie je kerst- en nieuwjaarscadeau’s al gevonden? Of ook eerder op het laatste moment?

 

Geef een reactie

