20 dingen die je (misschien) nog niet over me wist

Of misschien wel al, maar wedden dat er zeker tussen zitten die je nog niet wist?

1) Mijn ouders zijn West-Vlamingen, afkomstig uit het dorpje Merkem. Net voor ze trouwden kochten ze een slagerij in Gent. Dus ik ben in feite een Oost-Vlaming met West-Vlaamse roots.

2) Mijn overgrootmoeder Marie woonde als West-Vlaamse ook ooit in Oost-Vlaanderen. In het dorp Moerbeke-Waas. Laat dat toevallig ook het dorp zijn waar ik van mijn 6de tot 19de woonde.

3) Overgrootmoeder Marie ofte ‘mette van de platse’ was dement. Alvorens we haar gingen bezoeken peperde ons mama ons in dat we niet mochten zeggen waar we woonden. Steevast was één van de eerste dingen die we zeiden dat we in Moerbeke-Waas woonden. Tijdens zo’n bezoekje vertelde ze dan verschillende keren over de Kruisstraat, het schooltje en het snoepwinkeltje. Mijn zus, mijn broer en ik vonden dat echt fijn.

4) Ik wou in mijn puberteit graag een piercing , maar tegelijk heel erg bang ben van naalden. Wel oorbellen, geen piercings.

5) Ik speelde als kind hobo in de jeugdharmonie. Ik wilde eigenlijk dwarsfluit spelen, maar ze zochten iemand die hobo wou spelen, dus liet ik me overtuigen.

6) Ik leerde in het 6de leerjaar gitaar spelen, maar heb dat maar 1 jaar gedaan in de muziekschool. Er zat een jongen in mijn les die heel mooi kon spelen. Toen ik heel geboeid zat te luisteren dacht de leraar dat ik in het slaap aan het vallen was en moest ik 10 rondjes op de speelplaats lopen. Sindsdien geen gitaarles meer.

7) Ik heb die gitaar nog altijd en speel alleen nog in de klas voor de leerlingen. Gewoon simpele liedjes met simpele akkoorden.

8) Ik speelde 5 jaar accordeon en ik geef toe dat ik dat steeds meer en meer begin te missen. Er kroop ongelooflijk veel tijd in om de stukken te studeren, maar ooit neem ik die draad terug op.

9) Ik ben echt bang van muizen en ratten.

10) Mijn lievelingskleur is groen. Ik moet soms echt opletten dat ik niet teveel stofjes, kleren, spulletjes koop die allemaal groen zijn.

11) Ik heb een hele tijd boeken verzameld van Marc de Bel. Niet als kind, wel als ik leerkracht lager onderwijs studeerde. Ik heb er rond de 50.

12) Het is een droom van mij om ooit met mijn leerlingen een musical te doen. Een echte, in een mooie zaal met alles erop en eraan.

13) Lesgeven aan kinderen of jongeren doe ik heel graag. Met momenten ben ik ook graag de zotte juf. Maar laat je me een presentatie doen voor volwassenen ben ik steevast erg zenuwachtig en raak ik soms helemaal de draad kwijt.

14) Ik kan niet tegen de geur van bananenschil.

15) Mijn favoriete geur is die van mijn lief. Specifiek: de geur die ik ruik in zijn nek. Ja, het klinkt gek, maar toch is het zo. In het begin vond hij dat raar, nu is hij het al gewoon.

16) Als ik alleen had mogen kiezen, dan had Berre niet Berre geheten, maar Marcel.

17) Ik ben nu eigenlijk heel blij dat we zijn naam met 2 kozen, want het is een echte Berre en ik vind dat zijn naam heel goed bij hem past.

18) Ik ben jarig op 9 april en koning Leopold II verjaarde ook die dag. (Niet dat het belangrijk is, maar het is een weetje hé.)

19) Als ik honger heb en ik kan niet onmiddellijk eten dan ben ik een ambetante. Echt een ambetante.

20) Ik ben heel vaak bezig met veel dingen tegelijk. Veel lopende projecten dus. Ik wil nog over veel bloggen, maar het moet ook wel een beetje ‘af’ zijn alvorens ik er iets over kan schrijven. Dit lijstje is alvast wel af.

Groetjes,

Joke

2 gedachtes over “20 dingen die je (misschien) nog niet over me wist

  1. Als mama vond ik het leuk om dit te lezen, en ja….. er was zelfs iets over jouw jeugd dat ik nog niet wist: de rondjes lopen in de gitaarles.

Geef een reactie

