Voorbereidingen

Ik word hier al een beetje zenuwachtig… Na het weekend gaat Berre een dagje proberen bij de onthaalmama’s. Weer een beetje loslaten. Al zijn de voorbereidingen al een tijdje bezig. Vooral naar voeding toe dan. En dat loopt niet zo van een leien dakje. Fruitpap gaat zeer vlotjes en ons klein meneertje lust heel veel fruit. Al verschillende combinaties geprobeerd en dat valt altijd in de smaak. Maar die groentjes, dat is een heel ander verhaal. Worteltjes en zoete aardappel gingen redelijk. Dan spreek ik over 50 gram, daar mogen we al blij mee zijn. Boontjes dat lust hij precies niet zo graag en dat terwijl ik zelf zoooo graag verse boontjes eet. Deze week staat courgette uit den hof van oma en petje op het menu en gisteren toch al een succesverhaal: 85 gram! Blijven volhouden dus. Dan het overschakelen van borstvoeding naar kunstvoeding. Ik zie het niet zitten om op het werk af te kolven, dus overdag moet Berre flesjes leren drinken. Flesjes met mamamelk die drinkt hij al een tijdje en dat gaat altijd goed. Maar die kunstvoeding moet hij niet hebben. Nu, eerlijk gezegd, vind ik het zelf ook vreselijk vies ruiken. Ik dacht dat mengen niet mocht, maar je mag blijkbaar een portie moedermelk en een klaargemaakte portie kunstvoeding bij elkaar doen. Deze morgen probeerde de papa het flesje te geven en er was toch al geen onmiddellijke weigering. Blijven volhouden dus. Niet altijd gemakkelijk, maar soit, hij zal het wel eens leren. Hij heeft ook wel nog wat reserve. Deze week werd hij 7 maand! De tijd gaat echt heel snel. We hebben ook een foto met de Milestone Babycard, maar die staat nog op het ander fototoestel. De reflexcamera. Na lang niet meer echt gefotografeerd te hebben, wordt Berre de laatste tijd ’s avonds vaak gebombardeerd tot fotomodel. Hij doet dat goed! Maar een groot verschil als toen ik nog fotografie volgde op school. Toen was bijna alles nog analoog, nu digitaal. Dus het is wat zoeken. Aan het bewerken van de foto’s waag ik me nog niet. Ik wil ook zodanig veel doen en het werk komt ook piepen achter het hoekje. Al heb ik er ontzettend veel zin in! Nog twee weken!

P1090847

 

 

 

 

 

Berre zijn boekentasje kwam ook toe deze week.

S.O.S. Gorilla-tasje van Coq en Pâte - webshop Kleine Zebra
S.O.S. Gorilla-tasje van Coq en Pâte – webshop Kleine Zebra

 

 

 

 

 

 

Het heen-en-weerschriftje is gemaakt. Hiervoor gebruikte ik een tutorial en ook wat ideetjes van Riet. Nu, ik moet eerlijk zeggen, het is niet perfect gebonden en hier en daar kon nog wel iets beter. Maar dat boekje zal wel vol geraken en er zullen er zeker nog volgen. Tegen dat Berre weggaat kan ik perfect boekbinden 🙂 Op het kaftje wil ik nog zijn naam in flockfolie. Het lief kocht een snijplotter tweedehands en daar is het nu een beetje mee proberen. Hij vooral, ik weet begot niet hoe ik dat ding aan de praat moet krijgen. Maar misschien snij ik ze wel gewoon zelf, de letters. Bij deze geef ik jullie ook graag de vulling mee die ik gebruikte in het boekje: heen-en-weerschriftje

buitenkant heen-en-weerschriftje
buitenkant heen-en-weerschriftje
Binnenkant heen-en-weerschriftje
Binnenkant heen-en-weerschriftje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik maakte in het begin ook nog pagina’s met dingetjes over Berre: zijn lievelingsspeelgoed, zijn slaapritueeltje, telefoonnummers die belangrijk zijn. De opvang waar Berre naartoe gaat verhuist ook volgende maand naar een paar huizen verder en het wordt veel groter. ’t Elfennestje, want zo heet de opvang, zal een heus speelparadijs worden voor onze prutskes. De onthaalmama’s vroegen me al om een kussen mee te brengen voor in de zithoek. Ik heb al een ideetje om zelf te maken. Wordt vervolgd… 😉

Liefs, Joke

Een gedachte over “Voorbereidingen

Geef een reactie

