Over dutjes en slaapjes

Onze kleine man sliep niet zo veel overdag. Ik dacht dat hij niet veel slaap nodig had. Nu, soms had ik wel het gevoel enkel een hele dag met hem bezig te kunnen zijn en soms zelf niks te kunnen doen. Niet dat dat nodig is, maar als hij eens een nacht veel wakker was geweest, dan wou ik zo graag meeslapen overdag. Hier en daar hoorde ik andere mama’s waarvan hun kindjes wel flink dutjes doen. Twijfels toch wel.

Woensdag gingen Berre en ik voor het eerst naar de Shantala-babymassage. Daar zei een andere mama dat haar dochtertje ook zo moeilijk sliep overdag, ook enkel op de arm of aan de borst. De vroedvrouw raadde aan om Berre in zijn bed te leggen en bij wenen elke 5 minuten te gaan kijken. Dit een half uurtje volhouden. Wil hij niet slapen? Dan haal je hem gewoon uit bed na dat half uur. De eerste keer proberen weende hij al vrij snel en ging ik elke 5 minuten. Sussen, goed instoppen, een kus en terug weg. Niet uit bed nemen. Best moeilijk, maar ik hield vol. Na een half uur begon het krijsen en kreeg ik hem niet meer gesust. Uit bed dan maar, en het enige wat hielp was drinken aan de borst. Best wel fijn dat je als mama altijd het beste troostmiddel bij je hebt 😉

In de namiddag dan sliep hij een uurtje. Wel ook even over gedaan. En vandaag plots, deze voormiddag een dutje van anderhalf uur, na 10 minuten in zijn bedje. En deze namiddag een dutje van 2 uur! Dan hebben we er wel 40 minuten over gedaan, maar allé, we zijn op goede weg.

Ondertussen kon ik toch even mijnen strijk doen. Hopelijk gaat het vannacht ook nog altijd goed. Want Berre heeft nog wel 1 à 2 nachtvoedingen nodig, maar daar zit ik niet mee in. Het is eten en direct terug slapen.

Donderdag was hij trouwens al 5 maand! Wat gaat de tijd snel. Volgende maand mag ik voor hem ook al patatjes en groentjes klaarmaken. Dat wordt wellicht een hele belevenis. 🙂

IMG_20140610_204858
Onze kleine vrolijke man, doet niet liever dan trekken aan onze oren, haar en krabben in ons gezicht. Gieren!
IMG_20140612_102955
5 maand! Grote jongen!
IMG_20140614_170408
lekker alleen spelen na een verkwikkend dutje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En nu, tijd voor zijn babymassage! Hopelijk geniet hij er van.

Slaapwel,
Joke

Een gedachte over “Over dutjes en slaapjes

  1. Oh jee, je klinkt zoals ik toen de zoon vijf maanden was! Wij kregen dezelfde tips van de vroedvrouw en zo doen we het nog altijd. Alleen als hij sneller echt vol-lé-dig over zijn toeren gaat, halen we hem sneller weer uit bed. Tenzij we zien dat zijn ogen al volledig wegdraaien van vermoeidheid.
    Toch straf dat zo’n paar simpele trucjes werken, maar dat niemand u dat sneller zegt, hé. Tenminste, dat vond ik dus …

Geef een reactie

