Smartmat

Smart wat? Smartmat, jawel. Ik leg het even uit. Smartmat is een website waar je je kan inschrijven om boodschappen aan huis te laten leveren. Je hebt verschillende formules: voor 2 personen, voor 4 personen, vegetarisch…

Ik leerde het concept kennen via de blog van een vroegere klasgenote van mij. Neem zeker eens een kijkje op Noddy en Larabella, haar blog. Ik schreef me in om het tweewekelijks te proberen. Het is uiteindelijk misschien iets duurder dan zelf je boodschappen te doen, maar het wordt aan huis geleverd Ên we proberen nieuwe dingen uit. Momenteel viel het ons al heel goed mee. We hebben reeds 2 pakketten uitgetest.

Je krijgt ook de recepten, als je die dus bijhoudt kan je het later nog eens maken.
Wij hebben het pakket voor 2 personen. Dat bevat een gerecht voor 4 personen (maar wij eten dan gewoon 2 dagen hetzelfde) en 2 x een gerecht voor 2 personen.

De eerste keer maakten we:
GEROOSTERDE SCHELVIS MET SPINAZIE EN PASTINAAKPUREE

P1080913 P1080914

 

 

 

 

Je kan elk gerecht ook een score op 5 geven. Dit gerecht kreeg 4/5 van ons. De puree was nogal zwaar, maar uiteindelijk was het volledige gerecht wel zeer lekker!

KIPPENBILFILET MET CANTHARELLEN EN TIJM UIT DE OVEN

P1080921

 

 

 

 

Dit gerecht kreeg 3/5. Mijn lief is niet zo zot van de salade met koolrabi. De kip was zeer lekker, maar dit gerecht was voor 4 personen en maar net genoeg. Het lief zou nog wel wat extra kip gewild hebben.

MEDITERRANE RISOTTO

P1080937

 

 

 

 

De risotto zelf was superlekker! De gegrilde aubergine was wel lekker, maar volgens de instructies van het gerecht was het net iets te ver, waardoor we de helft weg moesten gooien. Gegrilde paprika was minder ons ding. De salade was voor mij ronduit slecht… Uitgelekte witte bonen met snijbiet en wat olijfolie en azijn. Daarom maar een 2/5, omdat de risotto het gerecht staande hield 🙂 Jammer, want we willen toch af en toe vegetarisch eten. Volgende keer beter…

De tweede keer was er:

PIKANTE CHILI CON CARNE

Hier heb ik geen foto van. Het gerecht werd klaargemaakt door kraamzorg en ik heb het in 2 porties voor 1 persoon ingevroren. Dan kan mijn lief dat eens opwarmen als hij alleen is. Ik vind het niet zo’n goed idee om met de borstvoeding zeer pikant te eten. Er zit rode en groene peper in en het rook ook heel pikant. Dus niet voor mij.

ZALM MET SAUS VAN LOMPVISEIREN

P1080982

 

 

 

 

Een 4/5. Amai, wat een lekker sausje! Superlekker. Het slaatje vond ik ook heel lekker.

KALKOENFILET IN BASILICUMSAUS

P1080987

 

 

 

 

Terug 4/5. De kip met sausje was zeer lekker. De wortelen moesten geroosterd worden en daar was ik sceptisch tegenover, maar dat was een meevaller. Ook de bulgur was lekker. Nogal droog, maar met de saus zeker te smaken.

Met dank aan mijn kraamzorg voor het voorbereiden van de gerechten 🙂 Dan hoef ik het enkel nog op te warmen of af te werken. Handig met mijn fulltime job als mama. Borstvoeding geven is zeer leuk, maar ook wel intensief. Ik blijf het met veel plezier doen en het gaat heel goed. Vrijdag had onzen Berre nog een groeispurtje, hij bleef maar vragen naar de borst. Maar de laatste 3 dagen vraagt hij maar om de 3 à 4 uur overdag, ’s avonds wat meer en ’s nachts laat hij ons mooie blokken slapen. Hij laat dan 5 à 6 uur tussen zijn voedingen. Leuk voor ons dus.

Ik hoop snel weer iets te bloggen, want heb nog heel wat te vertellen 🙂

Lieve groetjes,
Joke

2 gedachtes over “Smartmat

  1. Tof idee en ziet er jammie uit! Niet echt iets voor mij, vind het zo leuk om zelf mijn menuutjes samen te stellen maar misschien wel een ideetje voor als het binnenkort wat drukker wordt 🙂

    • Inderdaad ideaal voor nu 🙂 Het is ook maar elke keer een half uurtje werk. Eigen menuutjes zijn voor als ik mijn terug gevonden heb en weer wat extra energie heb 🙂 Nu is het leven volgens het ritme van onze kleine vent. Ik wacht al vol ongeduld uit naar jullie baby!

Geef een reactie

