Welkom kleintje!

Eindelijk mijn blogpost over de geboorte van ons zoontje!

Jawel, hij is er, onze Berre! Ondertussen is hij al flink veranderd, maar ik moest toch nog een klein beetje bekomen.
Hij werd geboren op zondag 12 januari.

Om 4 uur ’s nachts braken mijn vliezen. Ik ging naar toilet en toen ik terug in bed wou kruipen braken mijn vliezen. Ik bleef er vrij rustig bij en maakte mijn lief wakker. We belden naar het ziekenhuis, het is toch wat raar zo, voor een eerste kindje. We mochten nog even afwachten of op het gemakje vertrekken. Ondertussen besef je dat het gaat gebeuren en we maakten ons klaar. We waren in het ziekenhuis om half 6 en na een controle bleek effectief dat mijn vliezen gebroken waren. De rest van mijn bevallingsverhaal ga ik hier niet helemaal uit de doeken doen, maar we kunnen wel zeggen dat we pas tijdens het persen ontdekten dat onze zoon een sterrenkijker was. Hij heeft dan ook wat hulp nodig gehad van de ‘kiwi’, een soort zuignapje. Om 14u02 is Berre ter wereld gekomen. Hij deed zijn naam alle eer aan want het was al een flinke beer: 3,9 kg en 51,5 cm.

Dag 1 wou Berre niet meteen aan de borst drinken. Na vanalles te proberen: manueel kolven en colustrum (de eerste moedermelk) geven via een lepeltje en tepelhoedjes, kwam er een verpleegster mij vertellen dat hij al 24 uur niet genoeg gedronken had en dat ik moest afkolven. Ze haalde een apparaat tevoorschijn en toen kreeg ik toch een krakje. Het voelde een stuk als falen. Ik wil zoooooo graag dat de borstvoeding lukt en dat mijn kindje alle vitamientjes binnenkrijgt. Ook het contact met mijn kleine man vind ik zo belangrijk. Er werd vrij veel colustrum afgekolfd dus ik had alvast genoeg melk. Dat was al een meevaller. Mijn lief mocht de melk geven met een spuitje. En dan is het gekeerd. Onzen Berre is beginnen drinken. En nu loopt dat nog altijd goed.

We hadden hier thuis wel al 2 zware nachten, waarbij het lief tot lang in de nacht opzat met ons ventje zodat ik kon slapen en terug fit was voor de voedingen. Hij had last van krampjes. Ondertussen hebben we een bakerdoek en bakeren we hem ’s nachts in. Dan slaapt hij mooie blokjes van bijna 3 uur. Dat is fijn natuurlijk.

We zijn zo verliefd op onze kleine man!

Berre op zijn geboortedag
Berre op zijn geboortedag
De eerste keer in de wieg.
De eerste keer in de wieg.
Trotse mama
Trotse mama

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een berichtje over het doopsuiker dat ik zelf maakte volgt nog. Eerst nog een beetje genieten van mijn 2 mannen!

Liefs,
Joke

6 gedachtes over “Welkom kleintje!

  1. Gefeliciteerd! En autch, een sterrenkijker. Niet leuk hĆ©! Mijn eerste was dat ook (en die woog zelfs nog meer: 4kilo250 ongeveer) en man dat was toch echt wel afzien zulle! De tweede keer leek er niets tegen šŸ˜‰

  2. Hallo Joke. Ik volg pas je blog en zie dat je pas bevallen bent van een super knappe zoon. Proficiat! Ik lees dat het jullie 1e is dus dat zal wel wennen zijn. Ik ben zelf begin december opnieuw mama geworden van een derde zoon. Ook al is het niet ns proefstuk, het blijft een heerlijke en onvergetelijke periode! Wat ik wilde zeggen, ook al is het soms lastig, probeer het zoveel mogelijk bewust te ervaren. En GENIETEN ook uiteraard!

Geef een reactie

