witloof-pastinaaksoep

Net even een lekker soepje gemaakt. De pastinaken liggen weer in de winkels, dus meteen wat mee gemaakt 🙂 Zelf een soepje ineen geflanst. Meestal lukken mijn zelfbedachte soepen ook wel (al zeg ik het zelf) en deze keer was het niet anders.

Benodigdheden:

  • 1 pastinaak
  • 4 stronken witloof
  • 1 grote ajuin
  • 1 appel
  • 2 kippenbouillonblokjes
  • (zwarte) peper en zout
  • olijfolie
  • 1,5 liter water

Werkwijze:

  1. Pel de ajuin en snij in blokjes.
  2. Schil de pastinaak en snij in blokjes.
  3. Verwijder de buitenste blaadjes van het witloof en  ook de harde kern. Snij in stukjes.
  4. Schil de appel en snij in stukjes.
  5. Een heel klein beetje olijfolie in een grote kom en de groentjes kort aanstoven. Ik begin met de ajuin en voeg dan de rest toe.
  6. Voeg het water en de bouillonblokjes toe en laat ongeveer 20 minuutjes koken.
  7. Mix de soep.
  8. Voeg naar smaak wat peper toe. Ik vind zwarte peper lekker passen bij witloof. En voeg eventueel nog wat zout toe.
  9. Tip: Ik had ze niet in huis, maar volgens mij ook heel erg lekker als je ter garnering wat garnaaltjes toevoegt. Met een beetje room erbij kan deze soep ook niet slecht zijn. Let op: laat je garnalen en je room dat niet meekoken!

P1080747

 

 

 

 

 

 

Smakelijk,
Joke

Geef een reactie

