eerste haakwerk(je)

Na er nog eens aan herinnerd te worden dat ik eens een keertje ging haken een poosje geleden, heb ik me in het haken verdiept. *ahum*

Het enige wat ik kon was gewoon een ‘ketting’ haken. Dus gewoon losse steken aan elkaar. Geleerd in het eerste leerjaar, jaja meer dan 20 jaar geleden. Voor de rest was ik nog een groentje op gebied van haken.
Ik startte dus met tutorials via YouTube en maar oefenen, oefenen en veel opnieuw beginnen. En plots had ik het door, joehoe.

Maar ik wilde niet gewoon lapjes gaan haken. Ik wilde meteen beestjes. Meteen ook 2 boekjes en een haakkit gekocht. Naar de Veritas om haaknaalden en haakwol en ik kon starten.

Eerst even opsommen welke boekjes ik kocht:

9200000000031312 amigurumi scale.rb

 

 

 

 

Geef toe, het ziet er toch wijs uit?

Dan ben ik begonnen met een aapje. Hoe cool is dat, een boekje met alleen maar aapjes, toevallig mijn lievelingsdier.
Ik startte met de basisaap. In het boekje heet die ‘Job’, maar wij vonden dat geen mooie naam. Daarom mocht mijn lief een naam kiezen voor mijn eerste creatie – waar toegegeven toch nog enkele schoonheidsfoutjes zitten-… En het werd: Deesje. Hij heeft iets met die naam. Nu, ik ben al blij dat hij die naam aan een aap geeft en het niet als voorstel doet voor kinderen later. Stel je voor πŸ™‚

En ik ben best trots op mijn eerste creatie. Meteen een heus haakwerk, maar hij ziet er zo lief uit πŸ™‚

P1080192

 

 

 

 

 

 

 

En als Deesje honger heeft, mag hij roze donuts eten.

P1080195

 

 

 

 

 

 

 

Zo, nu weten jullie ook waar ik me in de krokusvakantie mee heb bezig gehouden. En er is al weer een nieuw haakwerk begonnen… Spannend hΓ©! Bij deze wil ik Willem bedanken voor de herinnering. Het is echt supertof om doen! Ik ben verkocht πŸ™‚

Groetjes,
Joke

Een gedachte over “eerste haakwerk(je)

Geef een reactie

