kerstkaartjes

Onze kerstkaartjes dit jaar werden koekjes… Alleen jammer voor degenen die ze opgestuurd moeten krijgen met de post. Dit is een beetje te duur, zowel het inpakken als het versturen zelf. Degenen die het dus persoonlijk krijgen hebben geluk dit jaar.

Het koekje kan je ophangen in de kerstboom, maar is ook helemaal eetbaar. Ik weet dat er al enkelen waren waarbij het koekje niet tot aan de kerstboom geraakt is. 🙂

In een volgend berichtje komt het receptje van mijn koekjesdeeg, maar eerst even stoefen met enkele foto’s 😉

cadeautjes voor mijn leerlingen
cadeautjes voor mijn leerlingen

 

 

 

 

 

gingerbreadmannetjes
gingerbreadmannetjes

 

 

 

 

 

 

kerstboompjes
kerstboompjes

 

 

 

 

 

wanten en mutsen
wanten en mutsen

 

 

 

 

 

ijskristallen
ijskristallen

 

 

 

 

 

 

ijsbeertjes
ijsbeertjes

 

 

 

 

 

sneeuwmannen
sneeuwmannen

 

 

 

 

 

 

P1070887
nog sneeuwsterren

 

 

 

 

kerstballen
kerstballen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En dit zijn ze nog niet allemaal. Vorig weekend bakte ik ongeveer 150 koekjes in totaal. In de loop van de week werden deze een beetje versierd bij een vrij moment. Alhoewel die deze week schaars was. Gelukkig had ik vorig weekend nog een zondag en probeerde ik ’s avonds een uurtje vrij te houden voor mijn hobby.
En voor degenen die er geen krijgen, omdat ik toch een gewone postkaart op de post doe: sorry. Een ander keertje misschien! Heb er al zodanig veel gebakken en versierd, dat ik er toch geen 150 op 1 week meer ga doen :-). Ook de royal icing maken met de hand, aangezien ik geen keukenrobot heb, was een intensief werkje (als je weet dat er ongeveer 3 kg gemaakt werd en deze met de hand per 200 gram gemengd moet worden…).

Liefs,
Joke

Geef een reactie

