huwelijkskoekjes

Alweer een tijdje geleden dat ik wat op mijn blog kon schrijven… Het einde van het schooljaar: druk, druk, druk. Maar nu: vakantie 🙂

Altijd leuk om een zelfgemaakt cadeautje mee te doen naar een trouwfeest. Aangezien ik Wilton Course 2 volgde oefende ik nog wat met royal icing.

Het receptje van de royal icing:

Ingrediënten:

  • 450 gram poedersuiker SO
  • 30 gram meringuepoeder
  • 75 ml warm water

Werkwijze:

  1. Zeef de poedersuiker en voeg samen met het meringuepoeder.
  2. Meng dit een tweetal minuutjes met de mixer of in de keukenrobot.
  3. Voeg het water toe (begin met wat minder dan 75 ml) en mix in de keukenrobot (met de platte klopper) op de laagste stand. Ik mix het met de handmixer, maar dit is minder ideaal omdat je lucht in je icing kan kloppen.
  4. Blijft de icing korrelig, voeg dan nog wat water toe en mix verder.
  5. Laat dit een 8tal minuutjes mixen. Door het meringuepoeder ziet de icing er eerst gelig uit. Daarna wordt deze steeds witter.

Het recept van de koekjes gebruikte ik van De Koekenbakkers. Neem zeker eens een kijkje op de website, want die koekjes zijn verbluffend mooi! Het recept van die koekjes vind je terug op de website van Mjam Taart.

Ik ben best wel trots op mijn icing-bloemen. Ik hoop dat Micky & Julie blij waren met deze koekjes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liefs,

Joke

 

Geef een reactie

