cake voor Nora

Amai, de laatste tijd zoveel gebakken en versierd dat ik op den duur niet meer weet waar eerst te beginnen met schrijven.

Woensdag, dat zit nog fris in het geheugen, gingen we op babybezoek bij kleine Nora. Een cadeautje zomaar afgeven da’s niks voor mij. Ik maak er graag iets persoonlijks van. Na het thuiskomen van school direct een cake gebakken, met amandelextract. Ik gebruik het  cupcakerecept van Nigella Lawson of de Koekjesfee (zij gebruiken zo goed als hetzelfde recept). Nigella gebruikt vanillesuiker en de Koekjesfee gebruikt vanille-extract.

Ingrediënten

  • 125 gram boter
  • 125 gram kristalsuiker
  • 125 gram zelfrijzende bloem
  • 2 eieren
  • 1/2 zakje vanillesuiker OF 1/2 theelepel vanille-extract
  • 2 à 3 eetlepels melk

Bereiding

  1. Verwarm de oven voor op 180°C.
  2. Zorg dat je boter op kamertemperatuur is.
  3. Doe alles, behalve de melk samen in een mengkom. Mix alles goed door elkaar.
  4. Daarna de melk toevoegen en nog eens mixen.
  5. Voor cupcakes: ik doe 1 schep met mijn ijsschepper in een cupcakevormpje (deze staan in het bakblik voor cupcakes). Als je de dubbele hoeveelheid gebruikt kan je het deeg ook voor een gewone cake gebruiken en in een bakblik doen.
  6. Ongeveer 15 à 20 minuutjes in de oven. Altijd even checken met een tandenstoker of er geen deeg meer aankleeft.
Cake voor Nora, naar het geboortekaartje.

Groetjes,
Joke

Een gedachte over “cake voor Nora

Geef een reactie

