Cadeautjestijd

Voor mijn verjaardag kreeg ik centjes en ik had ook nog een boekenbon liggen. Met een deel van mijn centjes kocht ik een mooi nieuw uurwerk van Fossil – een roze!- en met de rest kocht ik nieuwe boeken.

Eentje wou ik al superlang: ‘Een jaar vol taart’ van Wendy Schlagwein. Haar taartjes zijn gewoonweg prachtig. Nog niet voldoende tijd gehad om het boek uit te pluizen, maar ik zag wel al dat ik nog wat extra materiaal zal moeten aanschaffen (voornamelijk tools) om alle taarten te kunnen maken.

Sinds vorige week is er op vtm het programma ‘De meesterbakker’, waar ik nu al fan van ben uiteraard. Deze week maakten ze whoopies. Eerst zei het me niet veel. Ik heb het namelijk niet zo voor die Amerikaanse toestanden, maar ’t zag er toch fijn uit. In de boekhandel stootte ik op het boek:‘Juliette’s whoopies’ van Brenda Keirsebilck. Hierin staan Vlaamse versies van de whoopies (met Luikse siroop, met cuberdonvulling, met speculoos, gele pudding,…).

Ook ‘De Whoopie kit’ van Susanna Tee bracht ik mee. Dat voornamelijk omdat er ook voorbeelden inzitten om doosjes te maken. En nog andere receptjes. Ook die Amerikaanse versies zoals: pompoenwhoopie of pindakaasvulling. Dat zegt me minder, maar wie weet proberen we het toch ooit uit.

En het laatste boek in de rij: ‘Cupcakes’ van Sue McMahon. In het boek staan meer dan 80 cupcakereceptjes en ook extra vullingen. Ik ben nog een leek op het gebied van vullingen, dus daarvoor is het wel interessant. Ik wil zelf ook creaties maken, maar het is wel een leuke leidraad om eerst op zeker te spelen en iets anders uit te testen.

Geef een reactie

